De motor met versnellingsbak staan weer op het chassis. De motor heeft axiale speling op de krukas, maar dat wordt vrijwel zeker door de koppeling gecompenseerd. De motor heeft een beurt gehad, dus kleppen gesteld, ontsteking vervangen, (puntjes en condensator). Helaas was het ontstekingshuisje erg beschadigd, er was een hap uit en het nokje waarop de bewegende electrode van de contactpuntjes zat was vervangen door een boutje, gepruts dus, weg ermee. De bedrading en de koolborstels van de dynamo zijn ook vervangen, deze was erg slecht, nu zijn er netjes krimpkousjes eromheen. Van de aandrijfas rechtsvoor is het kruisstuk vervangen, deze was erg versleten. Tevens de schuifstukhoezen van beide aandrijfassen vervangen door nieuwe. De carburateur is ultrasone gereinigd. Zodra de electra klaar is gaat de oude olie eruit, dan een reinigingsmiddel erin en daarna laat Loek hem draaien door externe aandrijving. Hij pompt dan onbelast het reinigingsmiddel rond hetgeen vuil losweekt. Daarna aftappen, nogmaal spoelen en verse olie in bak en motor waarna we kunnen proefdraaien
De uitlaat was lek dus die moet worden vervangen.

Geen opmerkingen:
Een reactie posten