maandag 15 november 2010

Electra


Er zit niet veel electra in een 2cv uit 1958, maar met slechts 6 volt aan boord is wel zaak de kabels en aansluitingen heel goed te hebben. De kabelboom was hier en daar best slecht dus reparaties waren noodzakelijk. Ook was de bedradig van de bobine te rommelig en slecht om te behouden. De ommanteling was op plekke slecht en is waar nodig vervangen door vulcaniserende rubbertape. Tevens waren bij de bobine- en de dynamo-aansluiting de originele stekkers vervangen door universele. Deze heeft Loek weggeknipt en vervangen door originele. Oogt een stuk beter en het koper is beter bestand tegen weersinvloeden dan die ijzeren.

Loek heeft geprobeerd alles zo "origineel en oud-ogend" te houden. Wat goed is maar lelijk blijft gewoon, wat slecht is moet er uiteraard uit. Als alle elektra klaar is spuit Loek de verbindingen in met een zeer goede siliconenhoudende isolatiespray van Innotec, zijn huisleverancier. Alle contacten van kabelboom, schakelaars en lampfittingen zijn schoon-gedremeld voor optimaal contact. 

De accu was op, dus daarom ook een nieuwe accu besteld.

De kapjes van de achterlichten en zij-knipperlichten zijn aan vervanging toe, ik ga zelf op zoek naar de originele kapjes. Ook moeten de reflectoren van de koplampen vervangen worden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten